+373 / 69 56 02 59

office@casmed.md

Casmed
Menu
  • Despre Noi
    • PREZENTAREA CASMED
    • Echipa
    • Strategia
    • Proiecte
    • Susține inițiativele noastre
    • Voluntariat şi instruire
      • Cum să devii voluntar
      • Voluntar în acţiune
    • Politica PEAS
    • Transparența
      • Rapoarte de activitate
      • Rapoarte audit
      • Acorduri / Contracte
  • Servicii
    • Consultanţă
    • Îngrijiri sociale
    • Îngrijiri medicale
    • Îngrijitor la domiciliu
    • Solicită serviciu îngrijitor la domiciliu
    • Angajare asistată a persoanelor cu dizabilități
    • Închiriere dispozitive ajutătoare
  • Direcții de activitate
    • Comunitate prietenoasă vârstei
    • Abilitarea seniorilor
    • Responsabilizare socială în sănătate
    • Consolidarea integrării refugiaților ucraineni
  • Educație Online
  • Noutăți
  • Resurse
    • Studii
    • Ghiduri
    • Instrumente pentru ONG
  • Contacte
  • Limbă: Română
    • Română Română
    • English English
    • Русский Русский
 Casmed
  • Despre Noi
    • PREZENTAREA CASMED
    • Echipa
    • Strategia
    • Proiecte
    • Susține inițiativele noastre
    • Voluntariat şi instruire
      • Cum să devii voluntar
      • Voluntar în acţiune
    • Politica PEAS
    • Transparența
      • Rapoarte de activitate
      • Rapoarte audit
      • Acorduri / Contracte
  • Servicii
    • Consultanţă
    • Îngrijiri sociale
    • Îngrijiri medicale
    • Îngrijitor la domiciliu
    • Solicită serviciu îngrijitor la domiciliu
    • Angajare asistată a persoanelor cu dizabilități
    • Închiriere dispozitive ajutătoare
  • Direcții de activitate
    • Comunitate prietenoasă vârstei
    • Abilitarea seniorilor
    • Responsabilizare socială în sănătate
    • Consolidarea integrării refugiaților ucraineni
  • Educație Online
  • Noutăți
  • Resurse
    • Studii
    • Ghiduri
    • Instrumente pentru ONG
  • Contacte
  • Limbă: Română
    • Română Română
    • English English
    • Русский Русский

Home>Evenimente şi noutăţi>Asociația Obștească „CASMED” contractează servicii de consultanță în vederea elaborării unui raport de analiză a procesului de finanțare a spitalelor publice
Evenimente şi noutăţi

Asociația Obștească „CASMED” contractează servicii de consultanță în vederea elaborării unui raport de analiză a procesului de finanțare a spitalelor publice

Posted by  Alexandrina | 06.11.2023

Asociația Obștească „CASMED” contractează un expert/grup de experți pentru prestarea serviciilor de consultanță în vederea elaborării unui raport de analiză a procesului de finanțare a spitalelor publice, cu scopul de a identifica lacunele în procesul de contractare din Fondul Asigurărilor Obligatorii de Asistență Medicală (FAOAM) a instituțiilor spitalicești publice pentru perioada anilor 2017 – 2022. În analiză vor fi incluse 5 spitale-pilot din regiunea de nord (Bălți, Drochia, Florești, Soroca, Edineț).

Rezultatele și constatările raportului de analiză vor fi împărtășite tuturor părților interesate (Ministerului Sănătății, Companiei Naționale de Asigurări de Medicină (CNAM), Comisiei Parlamentare pentru Protecție Socială, Sănătate și Familie, instituțiilor medicale spitalicești, altor structuri  pentru a fi luate în considerare în inițiativele de modificare a cadrului legislativ și normativ.

Analiza va servi drept instrument de suport și sursă de referință pentru autoritățile naționale în sănătate în dezvoltarea / ajustarea cadrului normativ și legislativ, menite să eficientizeze procesul și mecanismele de finanțare a spitalelor publice în funcție de nevoile și specificul instituțiilor, precum și nevoile beneficiarilor de servicii de sănătate.

 

Sarcini specifice:

Sarcina 1. Analiza procesului de finanțare a spitalelor publice pilot în perioada 2017 – 2022 cu focus pe:

  • analiza cadrului legislativ și normativ privind finanțarea spitalelor publice din FAOAM;
  • analiza mecanismului și a criteriilor de finanțare a spitalelor publice;
  • modul de alocare și distribuire a fondurilor în funcție de nevoile și cheltuielile reale ale instituțiilor publice spitalicești;
  • mecanismele existente de finanțare a spitalelor publice în baza nevoilor pacienților;
  • analiza costificării cazurilor tratate pentru 5 tipuri de asistență medicală, care vor fi stabilite de comun acord cu echipa de proiect;
  • analiza investițiilor realizate de către instituțiile pilot din Fondul de Dezvoltare din FAOAM pentru perioada respectivă;
  • analiza cheltuielilor pentru salarizare, medicamente, consumabile din costul cazului tratat;

Sarcina 2. Elaborarea raportului de analiză

Metodologia analizei va combina cercetări de birou referitoare la subiectul raportului de analiză cu aplicarea instrumentelor de colectare calitativă și cantitativă a datelor cu actorii interesați (interviuri, focus-grupuri, chestionare, altele).

În baza datelor colectate, expertul/ grupul de experți va elabora raportul de analiză, cu specificarea clară a lacunelor/provocărilor actuale în procesul de finanțare a spitalelor publice, cu concluzii și recomandări pe termen scurt, mediu și lung pentru actorii-cheie vizați, inclusiv recomandări de modificări legislative și de reglementare. Pe parcursul analizei, urmează a fi consultați actorii cheie, inclusiv, însă fără a se limita la Ministerul Sănătății, Compania Națională de Asigurări în Medicină, instituții spitalicești pilot, ș.a.

Raportul de analiză va fi elaborat în limba română și nu va depăși 40 – 60 pagini (împreună cu anexele). Raportul va include un sumar de 4 – 6 pagini (în română și engleză), cu indicarea rezultatelor-cheie, a concluziilor și recomandărilor specifice de eficientizare a procesului și mecanismelor de finanțare a spitalelor publice pentru Compania Națională de Asigurări în Medicină și Ministerul Sănătății al Republicii Moldova.

Sarcina 3: Prezentarea raportului de analiză către actorii – cheie interesați

După recepționarea raportului, echipa proiectului va organiza o activitate de prezentare a rezultatelor analizei și consultare cu principalii actori interesați (Compania Națională de Asigurări în Medicină, Ministerul Sănătății al Republicii Moldova, Comisia Parlamentară pentru Protecție Socială, Sănătate și Familie, alți actori cheie relevanți). Comentariile și recomandările înaintate în cadrul consultării vor fi luate în considerare la definitivarea raportului de analiză.

Detalii despre sarcini, termeni și livrabile găsiți în Termeni de referință_Analiză finanțarea spitalelor 2023_1.

 

Experiență, abilități și competențe solicitate

  • Studii de master sau echivalent în științe medicale, economie, drept sau în alte domenii relevante analizei;
  • Minimum 5 ani de experiență profesională demonstrată în domeniul sănătății, analize de date, analize economice;
  • Experiență demonstrată în elaborarea rapoartelor analitice, efectuarea de cercetări, evaluări, analize în domeniul sănătății și finanțelor publice în sănătate;
  • Experiența demonstrată de activitate cu autoritățile naționale în domeniul sănătății în elaborarea rapoartelor analitice, efectuarea de cercetări, evaluării în domeniul asigurărilor medicale reprezintă un avantaj;
  • Cunoștințe solide despre sistemul de sănătate din Moldova;
  • Abilități excelente de analiză și raportare;
  • Competențe excelente de comunicare scrisă și orală în limba română și engleză;
  • Responsabilitate, flexibilitate.

 

Dosarul de participare va include:

  • CV-ul aplicantului/aplicanților, cu indicarea linkurilor la lucrările elaborate sau alte surse care demonstrează experiența deținută în domeniu;
  • Scrisoarea de motivare, în care se va explica modul în care aplicantul/aplicanții răspund la fiecare dintre cerințele sarcinii și criteriilor de calificare;
  • Oferta financiară, prezentată în lei moldovenești, cu specificarea costului net per zi de lucru și a sumei totale.

 

Termenul – limită de prezentare a ofertei: 13 noiembrie 2023, ora 18.00.

 

Persoanele interesate pot depune dosarul pentru concurs la adresa de e-mail: casmed.SAccproject@gmail.com cu tema mesajului „Analiză finanțare spitale”.

Dosarele incomplete nu vor fi evaluate. Doar persoanele selectate vor fi contactate.

Pentru informații suplimentare contactați:

Livia Golovatîi, coordonator de proiect: tel. 069834207, email: casmed.SAccproject@gmail.com

Share this post

About the Author:Alexandrina

ARTICOLE RECENTE

  • ANGAJĂM MASEUR/MASEUZĂ DE ÎNTREȚINERE ŞI RELAXARE (MUN. BĂLȚI)
  • „MI-A SCHIMBAT VIAȚA” – CE SPUN BENEFICIARII DESPRE ÎNGRIJITORII LA DOMICILIU AO „CASMED”
  • TERMEN EXTINS: Selectarea unui expert/grup de experți care va elabora conținutul Ghidului practic pentru prevenirea încălcării dreptului la sănătate
  • Selectarea unui expert/grup de experți care va elabora conținutul pentru Ghidul practic pentru prevenirea încălcării dreptului la sănătate
  • ANUNȚ PENTRU ACHIZIȚIONAREA UNUI LOT DE 1’420 VOUCHERE

CATEGORII

  • Abilitarea seniorilor (15)
  • Campanii (4)
  • Carieră (39)
  • Cartea de vizită a grupurilor de inițiativă (15)
  • Centrul de Recuperare CASMED (13)
  • Comunități Prietenoase Vârstei (41)
  • Cursuri PROMEDLINK SRL (5)
  • Evenimente şi noutăţi (308)
  • Granturi (16)
  • Îmbătrânire Activă și Sănătoasă (51)
  • Istorii de succes (5)
  • Istorii de succes a grupurilor de inițiativă (10)
  • Poze (11)
  • Proiecte (126)
  • Resurse utile (2)
  • Servicii (17)
  • Tender (85)
  • Video (20)

ARHIVA

  • aprilie 2025 (3)
  • martie 2025 (7)
  • februarie 2025 (10)
  • ianuarie 2025 (7)
  • decembrie 2024 (4)
  • noiembrie 2024 (8)
  • octombrie 2024 (9)
  • septembrie 2024 (7)
  • august 2024 (8)
  • iulie 2024 (10)
  • iunie 2024 (12)
  • mai 2024 (18)
  • aprilie 2024 (8)
  • martie 2024 (9)
  • februarie 2024 (12)
  • ianuarie 2024 (8)
  • decembrie 2023 (7)
  • noiembrie 2023 (6)
  • octombrie 2023 (5)
  • septembrie 2023 (7)
  • august 2023 (4)
  • iulie 2023 (7)
  • iunie 2023 (16)
  • mai 2023 (11)
  • aprilie 2023 (12)
  • martie 2023 (8)
  • februarie 2023 (9)
  • ianuarie 2023 (9)
  • decembrie 2022 (6)
  • noiembrie 2022 (7)
  • octombrie 2022 (8)
  • septembrie 2022 (8)
  • august 2022 (6)
  • iulie 2022 (7)
  • iunie 2022 (8)
  • mai 2022 (6)
  • aprilie 2022 (3)
  • martie 2022 (9)
  • februarie 2022 (4)
  • ianuarie 2022 (4)
  • decembrie 2021 (5)
  • octombrie 2021 (2)
  • septembrie 2021 (4)
  • august 2021 (5)
  • iulie 2021 (4)
  • iunie 2021 (7)
  • mai 2021 (3)
  • aprilie 2021 (2)
  • martie 2021 (10)
  • februarie 2021 (6)
  • decembrie 2020 (4)
  • octombrie 2020 (2)
  • septembrie 2020 (4)
  • august 2020 (7)
  • iulie 2020 (6)
  • iunie 2020 (7)
  • mai 2020 (7)
  • aprilie 2020 (1)
  • martie 2020 (1)
  • februarie 2020 (4)
  • ianuarie 2020 (2)
  • decembrie 2019 (6)
  • noiembrie 2019 (6)
  • octombrie 2019 (9)
  • septembrie 2019 (8)
  • august 2019 (7)
  • iulie 2019 (10)
  • iunie 2019 (6)
  • mai 2019 (2)
  • aprilie 2019 (4)
  • martie 2019 (6)
  • februarie 2019 (2)
  • ianuarie 2019 (2)
  • decembrie 2018 (1)
  • noiembrie 2018 (1)
  • octombrie 2018 (4)
  • august 2018 (2)
  • iulie 2018 (3)
  • iunie 2018 (6)
  • mai 2018 (8)
  • aprilie 2018 (11)
  • martie 2018 (1)
  • ianuarie 2018 (1)
  • decembrie 2017 (2)
  • noiembrie 2017 (7)
  • octombrie 2017 (4)
  • septembrie 2017 (4)
  • august 2017 (2)
  • iunie 2017 (2)
  • mai 2017 (3)
  • aprilie 2017 (3)
  • martie 2017 (4)
  • februarie 2017 (4)
  • ianuarie 2017 (2)
  • decembrie 2016 (3)
  • noiembrie 2016 (8)
  • octombrie 2016 (3)
  • septembrie 2016 (5)
  • august 2016 (10)
  • iulie 2016 (3)
  • iunie 2016 (3)
  • mai 2016 (6)
  • aprilie 2016 (5)
  • martie 2016 (4)
  • februarie 2016 (4)
  • ianuarie 2016 (1)
  • decembrie 2015 (9)
  • noiembrie 2015 (5)
  • octombrie 2015 (2)
  • iulie 2015 (1)
  • mai 2015 (2)
  • aprilie 2015 (2)
  • februarie 2015 (1)
  • ianuarie 2015 (2)
  • noiembrie 2014 (1)
  • octombrie 2014 (2)
  • septembrie 2014 (1)
  • iulie 2014 (1)

Municipiul Bălţi, bd. Mircea cel Bătrân, 81, of.51

373 / 23 12 76 74

373 / 69 56 02 59

office@casmed.md

DESPRE NOI

  • Contacte
  • Organigrama
  • Echipa
  • Istoric

LINKURI UTILE

  • Contacte
  • Echipa
  • Rapoarte activitate
  • Contacte
  • Strategia
  • Regulament donatii

SOCIAL

Acceptare plăți

Copyright © 2020 Toate drepturile sunt rezervate.