Sănătate prin alimentație la vârsta a treia

Suntem ceea ce mâncăm, prin urmare este foarte important să știm să ne alimentăm corespunzător vârstei și nevoilor organismului nostru.

 

Deseori, un regim alimentar echilibrat și adecvat vârstei, ar putea reduce riscurile bolilor de inimă, diabet, accident vascular cerebral, osteoporoză și alte boli cronice ce apar odată cu înaintarea în vârstă.

 

De aceea venim cu câteva sfaturi pentru o alimentație sănătoasă la vârsta a treia:

  • Eliminăm sarea și zahărul pentru a preveni și controla tensiunea arterială;
  • Consumăm, preponderent, salate de legume sau verdețuri, fructe proaspete;
  • Alegem pâinea de secară sau cereale, pe care o consumăm în cantități reduse;
  • Înlocuim laptele gras și smântâna cu laptele degresat și optăm pentru brânzeturi și iaurturi cu conținut scăzut de grăsimi;
  • Alegem carnea de pește și pe cea de pui pe care o gătim pe aburi sau o fierbem, nu o prăjim;
  • Eliminăm definitiv din alimentație carnea conservată și cea afumată, șunca, cârnații, produsele bogate în grăsimi precum și condimentele de tipul muștarului, ketchup-ului.

 

Îmbătrâniți sănătos, consumând mâncare sănătoasă!