Achiziționare servicii de dezvoltare și implementare a unei campanii de comunicare și vizibilitate
| 02.03.2022Asociația Obștească „CASMED” anunță concurs de selectare a unei companii/agenții responsabile pentru dezvoltarea și implementarea unei campanii de comunicare și vizibilitate în cadrul proiectului „Echitate în sănătate prin responsabilizare socială”.
- Context
Începând cu 2019, Crucea Roșie din Elveția în parteneriat cu Asociația Obștească „CASMED” și Asociația Obștească „HOMECARE” implementează proiectul „Echitate în sănătate prin responsabilizare socială”, cu susținerea financiară a Agenției Elvețiene pentru Dezvoltare și Cooperare.Scopul general al proiectului este să contribuie la asigurarea cu servicii medicale de calitate cu o protecție financiară adecvată a populației Republicii Moldova prin dezvoltarea și aplicarea mecanismelor de responsabilizare socială.Responsabilizarea socială constituie un angajament reciproc între factorii de decizie, prestatorii de servicii și cetățeni și /sau organizații ale societății civile, care participă direct sau indirect la procesul de guvernare. În contextul proiectului, responsabilizarea socială este un proces continuu de implicare a pacienților, comunității și ONG-urilor în îmbunătățirea activității de planificare, prestare și evaluare a serviciilor de sănătate.În cadrul proiectului 6 instituții medicale din Bălți, Drochia, Edineț, Soroca și Florești (spitale și centre de sănătate) aplică un instrument de evaluare participativă a serviciilor, care le permite să colecteze părerile pacienților și a partenerilor privind calitatea asistenței medicale oferite și activitatea instituției. O altă direcție cheie a proiectului ține de sporirea cunoștințelor și creșterea nivelului de sensibilizare a cetățenilor referitor la serviciile de sănătate. În acest context în proiect au fost create 5 grupuri de pacienți în raioanele pilot, care sunt instruite despre cum pot să devină mai vocali ca grup, ce drepturi și responsabilități au ca pacient, și cum să comunice eficient și constructiv cu instituțiile medicale.
- Scop
Activitățile și materialele realizate în cadrul campaniei de comunicare și vizibilitate urmează să contribuie la atingerea următoarelor obiective:- informarea și sensibilizarea diferitor categorii de actori-cheie (autorități, instituții medicale, publicul larg) privind conceptul de responsabilizare socială în sănătate;
- sensibilizarea publicului larg privind dreptul la sănătate;
- asigurarea vizibilității rezultatelor proiectului „Echitate în sănătate prin responsabilizare socială” la nivel local, regional și național.
- Sarcini și responsabilități
În colaborare cu echipa proiectului, compania/agenția selectată va:- Elabora conceptul campaniei de comunicare și vizibilitate privind responsabilizarea socială în sănătate, care va include tipurile de activități, produsele informaționale și canalele/modalitățile de diseminare cele mai potrivite pentru atingerea obiectivului campaniei;
- Elabora planul de acțiuni pentru campania de comunicare și vizibilitate;
- Dezvolta scenariile pentru spoturile video și audio care să prezinte conceptul de responsabilizare socială în sănătate;
- Produce spoturile video și audio conform scenariilor elaborate și aprobate de echipa proiectului;
- Elabora scurte mesaje/apeluri la mobilizare și acțiune (în format grafic) care să contribuie la motivarea cetățenilor pentru implicarea în îmbunătățirea serviciilor de sănătate;
- Crea, produce și amplasa panouri outdoor și postere cu mesaje specifice în contextul campaniei;
- Oferi suport echipei proiectului la planificarea, organizarea și reflectarea în mass media a activităților de sensibilizare în contextul campaniei (flashmob, teatru social, eveniment, etc);
- Asigura reflectarea activităților proiectului în mass-media, în presa scrisă și online, la emisiuni TV/radio, conform planului de acțiuni al proiectului;
- Prezenta rapoarte trimestriale (date narative și statistice) privind modul de realizare a planului de comunicare și vizibilitate;
- Evalua post-factum impactul campaniei, utilizând metode cantitative și calitative și va elabora un raport de evaluare.
- Termeni și livrabile
Sarcina va fi realizată în perioada 01 Aprilie – 31 Decembrie 2022, cu elaborarea produselor și conform termenilor de mai jos:
Livrabil Termen-limită Conceptul general și planul de acțiuni al campaniei 21 martie 2022 Spot video animat cu personaje de 45-60 secunde în limba română cu subtitrări în limba rusă care să explice conceptul de responsabilizare socială în sănătate 10 aprilie 2022 1 spot audio de 30 secunde în limba română + varianta în limba rusă care să explice conceptul de responsabilizare socială în sănătate 1 mai 2022 4 mesaje/apeluri scurte la mobilizare și acțiune în format grafic pentru sensibilizarea publicului larg pentru implicarea în îmbunătățirea serviciilor de sănătate, utilizarea drepturilor de pacient 10 mai 2022 15 panouri de informare elaborate și instalate în 15 raioane (inclusiv regiunile proiectului) cu mesaje specifice în contextul campaniei 27 mai 2022 1000 postere format A3 despre responsabilizarea socială 1 iunie 2022 8 produse media care să prezinte și analizeze conceptele de responsabilizare socială și dreptul la sănătate (reportaje/emisiuni la radio/TV/podcasturi) 7 aprilie –
15 decembrie 2022
2 campanii de sensibilizare desfășurate
Iunie,
Septembrie 2022
Raport trimestrial (statistic și narativ) Iunie, Septembrie, Decembrie 2022 Raport de evaluare a impactului, care va conține inclusiv și o analiză media (media report). 20 decembrie 2022 Toate produsele campaniei vor fi elaborate în conformitate cu politicile de vizibilitate ale Agenției Elvețiene pentru Cooperare și Dezvoltare și vor fi coordonate cu echipa AO „CASMED”.
Notă: Activitățile indicate în Termenii de referință pot fi ușor modificate dacă contextul va determina acest lucru. Se încurajează completarea acțiunilor și livrabilelor menționate cu noi propuneri din partea Aplicantului care vor contribui la un impact mai mare al campaniei!
- Plata
Plata pentru servicii se va face trimestrial, în baza Actului de predare-primire servicii semnat cu Prestatorul. - Condiții pentru participare la concurs
La concursul de achiziție sunt admise companii care pot demonstra experiență în domeniul de activitate aferent sarcinii propuse:- Experiență demonstrată în domeniul comunicării și promovării de minim 5 ani (prestarea serviciilor de comunicare și vizibilitate, organizare de evenimente publice, elaborarea conceptului pentru materiale informative, foto și video și producerea acestora);
- Experiență de minim 3 ani de producere, inclusiv elaborare a scenariilor, a spoturilor video și audio de educare/schimbare de comportament/conștientizare, cu conținut social;
- Echipament tehnic și infrastructura necesară pentru etapele de producție și post-producție;
- Abilități organizatorice excelente, inițiativă și creativitate, inclusiv flexibilitate în a răspunde prompt nevoilor proiectului;
- Respectarea termenilor stabiliți pentru furnizarea livrabilelor;
- Cunoașterea limbilor română și rusă la un nivel adecvat de analiză și prezentare a materialelor solicitate.
- Elaborarea și implementarea campaniilor de informare/comunicare în domeniul sănătății va fi considerat un avantaj.
- Dosarul de participare va include:
- CV-ul companiei;
- CV-ul persoanelor responsabile de prestarea nemijlocită a serviciilor;
- Oferta financiară elaborată în MDL, la cota TVA 0%, cu specificarea costurilor pentru fiecare livrabil/sarcină;
- O scrisoare de recomandare din partea a 2-3 instituții, companii private, organizații beneficiare.
CASMED își rezervă dreptul de a solicita referințe și documente suplimentare.
Termenul – limită de prezentare a ofertei: 13 martie 2022.
Oferta se va expedia în formă scanată la adresa de e-mail: casmed.SAccproject@gmail.com cu tema mesajului „Campanie de informare și vizibilitate”.
Dosarele incomplete nu vor fi evaluate. Doar persoanele selectate vor fi contactate.
Pentru informații suplimentare contactați: Livia Golovatîi, coordonator de proiect: tel. 069834207, email: casmed.SAccproject@gmail.com.